De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG TR838A2B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MariekeB1982 26-02-2023

Fijne en stille energie zuinige droger

Geschreven voor: AEG TR838A2B

We hadden een nieuwe droger nodig en dus zijn we voor deze AEG gegaan. We hebben al meer apparatuur van AEG en aangezien we daarover tevreden zijn qua duurzaamheid en verbruik voor deze AEG gegaan.

Allereerst kan ik zeggen dat ik het design eenvoudig en mooi vindt. Ik hou niet van te veel poespas en moeilijke menu’s. Deze is duidelijk en eigenlijk zonder boekje direct in gebruik te nemen qua droog menu’s. Tijdens het eerste gebruik viel meteen op dat hij echt heel stil is. Dat vinden we fijn omdat hij naast de thuis kantoorkamer van mijn partner staat. Hij kan dus gewoon tijdens werktijd aan.

Er zit een soort dubbele filter bij de deur die makkelijk te reinigen is en er voor zorgt dat de grote filter ook minder snel vies wordt.

Hij is erg energie zuinig wat nu zorgt voor een mooie besparing en dat helpt wel mee met de huidige energie prijzen!

AEG beloofd dat je er ook wol prima in kan drogen. Dit vond ik spannend dus eerst maar even een oude trui geprobeerd. Deze test is goed gegaan , de trui is er netjes , niet gekrompen of beschadigd, uitgekomen!

Al met al een droger die ik zeker aan zou raden!

Pluspunten

• Stil
  • Energie zuinig
  • Kan wollen kleding in

Bourajastyling 26-02-2023

Lifesaver

Geschreven voor: AEG TR838A2B

Ik dacht de droger te gebruiken voor alleen handdoeken en beddengoed. Niets is minder waar! Bijna alles kan erin en komt er nog mooi uit ook. Enige nadeel is het vouwen nog! Ben zo door mijn was, op een gegeven moment had ik teveel om op te vouwen, omdat ik het niet gewend ben dat ik ongeveer 2,5 uur nadat ik de kleding in de droger heb gestopt kan opvouwen. De droger heeft een hele fijne en gemakkelijk bedieningspaneel. Ik heb niet eerder een droger gehad en ik had het bedieningspaneel snel onder de knie. De droger heeft exacte afmetingen als de wasmachine wat erg rustig en netjes overkomt in het wasmachinehok. Het vangt ook enorm veel stof op waardoor er minder stof door je huis vliegt. Als je donkere jaloeziën hebt in huis weet je waar ik het over heb. De stoffilter is enorm gemakkelijk schoon te maken en van goede kwaliteit. Ik wist niet dat ik een droger in mijn leven nodig had. De AEG absolute care is mijn favoriete huishoudelijke apparaat in huis! Lifesaver als je veel wasjes te draaien hebt. Kleding komt er erg mooi en droog uit. En ruikt ook lekker fris. De kastdroog functie is al voldoende voor de katoenen was, daardoor kan de kleding mooi en strak opvouwen worden. Scheelt ook weer strijkwerk. Er wordt een koppeling stukje meegeleverd waardoor deze gemakkelijk aangesloten kan worden op de afvoer van de wasmachine. Hierdoor heb je niet een aparte afvoer nodig, of dat ke zelf het water nog moet afvoeren! De trommel is groot waardoor er veel inkan. Ik vind wel dat een droger wel wat geluid maakt ondanks de stil functie die erop zit. Voor de kinderen gelukkig geen probleem en slapen er desondanks doorheen. Kortom top product kan niet meer zonder!

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Tijd voor andere dingen
  • Kleding voelt en ruikt lekker zacht en fris
  • Makkelijk bedieningspaneel
  • Vangt enorm veel stof

Minpunten

• Geluid

p**********@h********** 25-02-2023

Aeg TR 838A2B een fijne wasdroger.

Geschreven voor: AEG TR838A2B

Wat een mooie fancy futuristisch uitziende AEG TR838A2B wasdroger.
Hij heeft een mooi design.
Een hele mooie grote roestvrij stalen trommel.
De AEG wasdroger droogt goed, echter als er veel wasgoed zoals een grote berg handdoeken kan er zo links en rechts nog een puntje wat vochtig aanvoelen.
De bediening van de AEG wasdroger is ontzettend gemakkelijk. Eigenlijk kan een kind deze droogtrommel gemakkelijk bedienen. Er zitten weinig knoppen op de AEG wasdroger waardoor alles heel overzichtelijk is. Eigenlijk is het lezen van de gebruiksaanwijzing overbodig, zo gemakkelijk is deze bediening.
De deur van de wasdroger sluit prima.
Prettig dat er ook een energiebesparend programma op de wasdroger zit.De droogtrommel, weegt zelf de hoeveelheid was waardoor hij ook zelf de tijd aanpast. Wat ook een handig item is dat de AEG wasdroger zich zelf uitschakelt. Dat is wederom energie besparend.
De AEG droogtrommel is best wel stil in vergelijking met mijn oude droogtrommel.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Grote droogtrommel
  • Droogt goed
  • Fancy uiterlijk

Minpunten

• Bij grote hoeveelheid handdoeken iets vochtig

m**********@l****** 24-02-2023

De beste aanvulling in huis!

Geschreven voor: AEG TR838A2B

Ik heb de droger nu enkele weken in huis om te testen. De droger is echt een enorme aanvulling op het huishouden! De droger is erg stil en heel erg makkelijk in gebruik. Om eerlijk te zijn heb ik nooit een droger in huis gehad (vroeger toen ik nog thuis woonde wel) en ik was sceptisch over het slijten van de was en de hitte die vrijkomt van de droger. Maar dit alles is gelijk verdwenen toen de droger aan de slag ging. De machine is erg makkelijk in het onderhoud en de was komt er superzacht uit. Instellen gaat echt heel makkelijk ( ik dacht eerst dat ik een instelling oversloeg) en de trommel is lekker groot. Het beddengoed xl programma is ook fijn om een tweepersoonsbed+ eenpersoonbed tegelijk in te doen en er droog uit te halen! Als er dan een minpuntje te noemen is, je weet niet precies wanneer een was klaar is, dat is alles.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Makkelijk te onderhouden

Minpunten

• Ik kan er geen opnoemen

WNS 23-02-2023

Stille machine die goed zijn werk doet.

Geschreven voor: AEG TR838A2B

Deze droger werkt perfect en doet dit ook nog eens heel stil. Ook is de warmte een heel stuk minder dan met onze oude droger. Programma's zijn er genoeg en alles is snel te selecteren en te bedienen. Als er dan een minpuntje mocht zijn dan is het dat de droogtijd wel langer is ten opzichte van onze andere droger. Maar de pluspunten maken dit ruimschoots goed. Al met al raad ik deze machine wel aan. Het doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Warmte afgife

Minpunten

• Iets langere programma duur.

BasSchoren 22-02-2023

Kan niks slechts bedenken, wat een fantastisch product.

Geschreven voor: AEG TR838A2B

Onze vorige condens droger verbruikte zoveel energie dat eens wou gaan kijken naar een alternatief. Ik kwam al snel uit bij warmtepompdrogers en heb altijd goede ervaringen met AEG gehad.
Na de eerste droogbeurt was ik zo verrast van het resultaat. Hij droogt beter met 4 tot 5 keer minder energie. De oude condens droger had gemiddeld 2400 watt nodig om de kleding droog te krijgen, deze AEG doet dat met ongeveer 600 watt. In deze gekke energietijd kan ik niet alleen 4 keer de AEG-droger gebruiken en evenveel energie kwijt zijn waar ik de oude condens droger maar 1 keer voor kon gebruiken, hij verdient zich dus ook heel snel terug.
De was wordt op een veel lagere temperatuur gedroogd waardoor het beter voor de was is en ik ook meer kleding in de AEG kan doen dan in de oude condens droger. Ik hoef ook minder was binnen op een droogrek te droger waardoor het ook minder vochtig in huis is.
Waar ik in het begin van schrok waren de droogtijden. Als je de droger aan zet zegt hij dat hij bijna 3 uur nodig heeft om te droger. Dit wordt gelukkig naar mate hij bezig wanneer hij meet hoe nat de was nog is bijgesteld en vaak doet hij er dan ook maar 1 tot 1,5 uur over om de was te drogen.
Met de afvoer van water kun je kiezen om dit te laten opvangen in de waterbak of te laten afvoeren via en slang die je kunt aansluiten. Ik ben voor de 2e optie gegaan en het is heerlijk om niet meer elke keer de bak te hoeven legen.
Ook het schoonmaken gaat heel makkelijk, na elke droogbeurt maar je de filter in de droger schoon van de stof die van de was af komt en 1x per maand maak je de grote klep onder de deur open en zuig je de stof wel die voor de droog lamellen zit. Hiervoor moet je wel voorzichtig zijn aangezien de lamellen snel kunnen buigen. AEG heeft een plastic kammetje erbij zitten om eventueel verbogen lamellen weer recht te maken.
Ik probeer nog een negatief of slecht punt te bedenken maar buiten dat er soms een sok blijft hangen bij de deur is het echt een fijn apparaat en kan ik het zeker aanraden.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • Droogt goed
  • Snel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Sok verdwaalt soms bij de deur